Tesnjenje gredi vijakov na plovilih s pletenicami Teadit

Izognite se kapljanju in dolgoročnem puščanju vode z enostavno in cenovno učinkovito rešitvijo- vodoodpornimi tesnilnimi vrvicami TEADIT!

Zakaj prihaja do puščanja in kako rešimo težavo?

Pri notranjih motorjih plovil je najverjetneje, da je na gredi propelerja nameščeno tesnilno ohišje v obliki cevi in matice s tesnilnimi vrvicami. Te zagotavljajo vodotesno tesnjenje pogonske gredi. Tesnilne vrvice prepojene z lojem so odlična rešitev, stara že več kot tisoč let in se uporabljajo tudi za tesnjenje krmilnih palic krmila, če se le te nahajajo pod vodno gladino.

Večina lastnikov plovil ne pomisli na pomembnost tesnjenja, dokler se ne sooči s težavo, kapljanjem vode ob ohišju tesnilnega ohišja. Takrat se postavi vprašanje, kako preprečiti nadaljnje puščanje. Marsikdo poskuša težavo tesnjenja rešiti s privitjem matice. Ta rešitev pa je žal le začasna in ne zagotavlja dolgoročnega tesnjenja.

Prikaz klasičnega popravila tesnjenja čolna

V tesnilnem ohišju plovila se namreč nahaja tesnilna vrvica, prepojena z lojem – lojenica. Ob vrtenju gredi se lojenica segreva in s tem mast odteka, trenje narašča, degradacija tesnilne vrvice pa se veča. Ta proces vodi do puščanja vode. V kolikor v takšnem stanju matico tesnila privijemo, s tem sicer začasno zaustavimo proces puščanja, vendar se s tem poveča trenje, tesnilna vrvica se segreje do temperature, ki sproži še večji odtek masti. Privijanje matice tako vodi k poškodbam osi zaradi dodatnega privitja oz. trenja tesnilne vrvice.

Cenovno učinkovita in enostavna rešitev!

Če se ob gredi pojavi puščanje vode je zagotovo prava rešitev menjava tesnilne vrvice. Menjava ni zahtevna, velja pa premisliti katero tesnilo uporabiti za preprečitev težave. Tesnilnih vrvic za preprečitev težave puščanja je več različnih vrst, izberite tisto z boljšimi karakteristikami tesnjenja in mazanja, dolgo življenjsko in odpornostjo na temperaturo.

Nekateri proizvajalci (npr. Volvo) so razvili tudi druge sisteme tesnjenja, kot so keramičnimi obročki in o-ringi, manšete, semeringi in podobno. Praksa pa kaže, da so v večini primerov ti sistemi tesnjenja precej dražji, življenjska doba pa krajša.

*Pletenice, ki so najbolj primerne za tesnjenje pogonske gredi ladijskega vijaka so lahko iz različnih materialov. Iz naravnih materialov z dodatkom teflona (PTFE) za mazanje ali grafita (Carbon).

Priporočamo

Cenovno učinkovita rešitev, ki zagotavlja optimalno tesnjenje je vrvica Teadit 2422. Pletenica iz ramilona je gosto impregnirana s teflonom, ki pomaga pri mazanju in zmanjšuje trenje. Združuje dobro elastičnost in fleksibilnost in ima nizek koeficient trenja, zdrži temperature tudi do +130°C in obodne hitrosti do 10 m/s. Obenem pa zaradi odličnih mazalnih lastnosti zagotavlja minimalno obrabo gredi.

Tesnilne vrvice, nekoliko višjega cenovnega razreda, so izdelane iz grafita,  mešanice grafita in teflona. Grafit je suho mazivo, ki ga voda ne izpira in priporočljiv za uporabo v plovilih. Grafitne tesnilne vrvice prenesejo temperature tudi do 450˚C in obodne hitrosti do 30 m/s. To pomeni daljšo življenjsko dobo tesnilnih vrvic.

Različne vrste tesnilnih vrvic oz. pletenic

Velikosti pletenic so vse od 3 x 3 mm pa do 25,4 x 25,4 mm. Optimalno tesnjenje pletenice je 1 kaplja/h med delovanjem, kar pripomore k dodatnem mazanju pletenice in obenem zmanjšuje temperaturo pletenice. Tesnjenje med mirovanjem pa je 100%.

Grafitna vrvica in orodje za odstranitev stare tesnilne vrvice

Tesnilne vrvice v industriji

S tesnilnimi vrvicami se tesni predvsem ventile in črpalke. Tesnilne vrvice omogočajo visoke obodne hitrosti in so odporne na različne kemikalije ter izredno visoke temperature do 600˚C.

O proizvajalcu

Podjetje Teadit je svetovno priznano podjetje na področju tesnenja. Z več kot 50 letno tradicijo razvoja in proizvodnjo inovativnih tesnilnih rešitev jim uspeva ohranjati konkurenčno prednost. Več o podjetju Teadit si lahko preberete tukaj.