Ali ste vedeli, da je iglični ležaj s kletko eden najpomembnejših zgodovinskih izumov?

Zakaj Schaeffler žanje že 70letnico uspeha in kakšna je njihova prihodnost?

Revolucija ležajne tehnologije se je pričela z idejo o izboljšanju vodenja iglic v igličnih ležajih – z uporabo kletke. Prvo testiranje je pokazalo neizpodbitne rezultate, zahvaljujoč kletki so komponente pokazale izjemno nizko obrabo in trenje. Le eno leto po izdelavi originalnega prototipa, so avtomobilski proizvajalci oddali prva obsežna naročila, sledila je tudi uporaba v industrijskem sektorju. Uspeh je bil zagotovljen.

Glavne prednosti igličnih ležajev s kletko

✔ Višje hitrosti z manjšim trenjem

Pri starejši različici so se dolge iglice med vrtenjem ležaja navadno nagibale in premikale v prečni smeri, kar je pogosto povzročilo zagozditev ležaja in trenje med iglicami. Razvoj ležajne kletke je tako omogočil bistveno višje hitrosti z izrazito manjšim trenjem.

✔ Učinkovitost aplikacij

Inženirji so prvotne oblike igličnih ležajev nadomestili z inovativnimi ležaji s kletko in tako bistveno izboljšali učinkovitost svojih aplikacij.

✔ Manjše velikosti pri aplikacijah

Gostota moči, ki se je po zaslugi sklopa igličnega valja in kletke močno izboljšala, omogoča občuten potencial za zmanjšanje velikosti tistih aplikacij, ki manj obremenjujejo energetske vire.

Dr. Georg Schaeffler je postavil temelje za hitro rast podjetja: “Iglični ležaj s kletko je eden najpomembnejših izumov v zgodovini našega podjetja.”

Ključne vloge v razvoju industrij in tehnologij

Iglični ležaji s kletko so neprecenljivo prispevali k razvoju:

  • avtomobilske industrije (manjši, visoko zmogljivi in cenovno dostopni avtomobili),
  • strojništva,
  • gradbeništva,
  • kmetijske mehanizacije,
  • transportne tehnologije.

V industrijskem sektorju, kjer se viša povpraševanje po lahkih robotih, uporaba igličnih ležajev s kletko omogoča lahko in kompaktno zasnovo, kar vodi k zmanjšanju velikosti robota. Iglični ležaji s kletko zagotavljajo minimalno variabilnost in najvišjo raven varnosti.

Primer lahkega in majhnega robota – zagotavlja potrebno togost in zavzame malo prostora.

Pri razvoju tehnologij, v e-mobilnosti so iglični ležaji s kletko bistvenega pomena za delovanje številnih elektrificiranih prenosov. Imajo namreč minimalni vpliv na konstrukcijo, saj je njihov zunanji premer enak premeru ležajnih iglic – kletka v taki dimenziji ne igra vloge. Poleg tega imajo visoko nosilnost in so cenovno dostopnejši v primerjavi z drugimi oblikami ležajev.

Zanimiva dejstva v številkah
  • Obstaja več kot 15 000 različic igličnih ležajev s kletko, za najrazličnejše zahteve.
  • Dolžina žic, uporabljenih za letno proizvodnjo ležajev s kletko, zadostuje za 18-kratno navijanje okoli zemeljskega ekvatorja.
  • Iz iste žice se vsak dan proizvede 170 milijonov ležajnih iglic.
  • Življenjska doba današnjega ležaja z enakimi dimenzijami, je v primerjavi s prvo izvedbo iz leta 1950 povišana za večkratnik 15 – s potrojeno nosilnostjo statične obremenitve!

Primer iz prakse:
Iglični ležaji s kletko KZK (kletka z ročicami) se uporabljajo pri e-oseh s koaksialno zasnovo. Eden od primerov aplikacije je pogon e-osi podjetja Schaeffler, ki se za Audi E-tron proizvaja od leta 2018.

Primer aplikacije igličnih ležajev s kletko: E-osni pogon podjetja Schaeffler, ki je od leta 2018 v proizvodnji za Audi E-tron.

Preverite M&M ponudbo igličnih ležajev s kletko >

Poleg podjetja Schaeffler so se razvila globalna podjeta, ki so pri razvoju igličnih ležajev s kletko uporabila “stari” patent podjetja Schaeffler in ga bistveno optimizirala. Med njimi najbolj izstopa japonsko podjetje NOSE SEIKO (blagovna znamka JNS), ki je specializirano v proizvodnjo igličnih ležajev ter tirnih in podpornih kotalk.

Vir slik: Schaeffler

Potrebujete iglični ležaj s kletko, ki ustreza vaši aplikaciji?

Pri M&M smo vam vedno na voljo za tehnična vprašanja in strokovni posvet. Za vas smo dosegljivi preko emaila shop@mm-intercom.si ali telefona 01 29 27 960.