Oljna in druga rotacijska tesnila

Oljna in druga tesnila preprečujejo vstop tujkov v sistem in ohranjajo mazalni medij v sistemu, zato so nepogrešljiva v motorjih, črpalkah, vetrnih elektrarnah itd. Primarna funkcija oljnih tesnil je ohranjanje čistosti medija, sekundarna funkcija pa izboljšanje učinkovitosti in podaljšanje življenjske dobe celotnega sistema, s tem ko zmanjšujejo kontaminacijo medija in preprečujejo vdor umazanije ter vode. Oljnih in drugih rotacijskih tesnil je veliko različnih tipov in izvedb.

Naš asortima obsega vsa standardna tesnila in ostala tesnila po posebnih zahtevah. V ponudbi imamo tudi »Speedi-Sleeve« rokave, ki predstavljajo hiter in ekonomičen način popravila obrabljene gredi.

Pri nas najdete raznovrstne materiale tesnil za različne vrste aplikacij, od splošnih do tehnično najzahtevnejših!

 

Semeringi

Semeringi oz. radialna oljna tesnila se uporabljajo za tesnjenje ohišij. Preprečujejo uhajanje maziv in ščitijo opremo pred tujki ter drugimi zunanjimi elementi. Izbira ustreznega tesnila je odvisna od delovnih pogojev tj. medija, delovne temperature, rotacijske hitrosti gredi in tlaka. Oljno tesnilo je sestavljeno iz elastomera, opornega obroča in vzmeti, kjer zunanja površina zagotavlja statično tesnost med tesnilom in ohišjem ter fiksnost tesnila v ohišju. Izdelana je iz kovine ali elastomera. Oporni obroč zagotavlja stabilnost, robustnost in obliko tesnila. Tesnilna ustnica pa je praviloma prednapeta z vzmetjo, ki pritiska na gred in tako pomaga ohranjati dobro radialno tesnost. Vzmet je navadno izdelana in nelegiranega jekla, izdelanega v skladu s DIN EN 10270-1. Uporabljamo jih za tesnjenje rotirajočih elementov naprave, kot so osi, pesti, gredi itd. Tipične aplikacije so menjalniki, reduktorji, motorji, črpalke, pralni stroji in mnoge druge.
Najpogosteje uporabljeni tipi radialnih osnih tesnil so:

  • Tip A in AS, kjer je zunanji del tesnila odet v elastomer. Prednost je odlična statična tesnost. Uporabljamo ju lahko tudi kot deljena tesnila, primerna za povišane tlake, saj preprečuje poškodovanje ohišja med montažo in demontažo. Tip A in AS (izvedba s protiprašno ustnico) sta najpogosteje uporabljeni radialni oljni tesnili.
  • Tip B in BS, zunanji del tesnila je izdelan iz gladkega kovinskega obroča, ki je fino brušen, vlečen ali stružen. Prednosti so čvrsta, natančna pozicija v sedišču in tesnejše ujemanje z ohišjem. Da preprečimo korozijo med ohišjem in zunanjim delom tesnila, priporočamo uporabo protikorozijskega olja ali voska ob montaži.
  • Tip C in CS sta podobna tipu B in BS, s to razliko, da je na notranjem delu semeringa še dodatni kovinski podporni obroč, za še večjo robustnost.
  • Ostale tipske uporabljene izvedbe so še AW in A/B.

Tipični tesnilni materiali, uporabljeni pri radialnih oljnih tesnilih, so NBR, HNBR, FKM/FPM, PTFE, VMQ ACM ter izjemoma EPDM in drugi materiali.

V-ring ali rotacijsko protiprašno tesnilo

V-ring je elastično aksialno tesnilo za rotacijske gredi in ležaje. Rotira skupaj z gredjo in tesni proti stacionarni nasprotni ploskvi pravokotno na gred. To tesnilo je široko uporabljeno v različnih aplikacijah in se je dokazalo kot zanesljivo in učinkovito tesnilo proti prahu, umazaniji, vodi, oljem in ostalim medijem.

Aksialna osna tesnila

Se uporabljajo predvsem kot zaščitno tesnilo valjčnih ležajev. Dimenzije aksialnih osnih tesnil sovpadajo dimenzijam valjčnih ležajev. V kolikor jih uporabljajo tudi za tesnenje olj in masti, se priporoča izvedba z notranjo tesnilno ustnico. Izvedba z zunanjo tesnilno ustnico je primerna za zaščito pred tujki iz okolja. Tesnilna ustnica je pri obeh izvedbah aksialno prednapeta z vzmetjo, katere sila je manjša kot pri radialnih osnih tesnilih, približno za eno tretjino. V primerjavi z radialnimi tesnili imajo aksialna tesnila manjši temperaturni raztezek in s tem boljšo tesnost. Prednosti so majhno trenje ter posledično majhno generiranje toplote, enostavna montaža, visoka temperaturna odpornost, visoke drsne hitrosti, dolga življenjska doba.

Tesnila potrebujejo malo prostora za montažo, zato so še posebno primerna za tesnjenje ohišij, kjer je prostor za montažo omejen.

Komplet za popravilo osi

Služi kot reparaturni element osi in kot drsna površina za rotacijska tesnila. Sestoji iz tankostenske valjkaste prirobnice in puše. Prirobnico, v kolikor je v napoto, se lahko tudi odstrani. Prednosti so enostavna in hitra montaža, ugodna zamenjava oz. obnova obrabljenih površin gredi, odpornost proti obrabi in dolga življenjska doba.

Kasetna tesnila

Razvita so bila na zahtevo vedno višjih zahtev po dolgi življenjski dobi, visoki funkcionalnosti, zanesljivosti, varstvu okolja, enostavnosti rokovanja in ekonomičnosti. Kasetna tesnila so popolnoma zaprta tesnila z integriranim tesnilnim sistemom, zaščito pred umazanijo in drsnimi površinami. Poleg kasetnih tesnil ne potrebujemo dodatnih tesnilnih elementov za protiprašno zaščito ali kitov za popravilo osi. Ker kasetna tesnila opravljajo več posameznih funkcij, jih imenujemo tesnilni sistemi.

Mehanska tesnila

Uporabljajo se povsod v industriji pri prenosu tekočin in plinov s pomočjo črpalk, kjer preprečujejo uhajanje medija. Najpogosteje jih uporabljamo v avtomobilskih vodnih črpalkah, pralnih strojih, kompresorjih in črpalkah za kmetijsko mehanizacijo. Prav tako pa jih lahko uporabimo kot nadgradnjo tesnilnih vrvic, saj je količina električne energije, potrebne za pogon mehanskih tesnil, bistveno manjša od količine električne energije, potrebne za poganjanje črpalke, ki uporablja tesnilne vrvice.

Tipični tesnilni materiali, uporabljeni pri radialnih oljnih tesnilih, so NBR, HNBR, FKM/FPM, PTFE, VMQ ACM ter izjemoma EPDM in drugi materiali. Za zahtevnejše uporabnike iz zaloge dobavimo tudi AISI 302 in AISI 316 po naročilu. Dobavljiva so tudi tesnila s protiprašno ustnico.

Zastopamo:
Dobavimo tudi:

KTT

DICHTOMATIK

VIKTOR REINZ

CORTECO

CARRARA

James Walker

Chesterton

AESSEAL

KACO

EagleBurgman

Katalogi:Vsi katalogi >

Za pomoč in dodatne informacije se posvetujte z našimi strokovnjaki. Z veseljem vam bomo pomagali pri izbiri najustreznejše rešitve!