Reduktorji

Reduktorji so zobniška gonila, vmesni člen med pogonskim in delovnim strojem, ki prenaša moč in prilagaja vrtilni moment ter hitrost zahtevam delovnega stroja. Pogonski motor je povezan z vstopno gredjo reduktorja. Mehanski prenos vrtljajev in moči se vrši preko notranjih zobniških parov. Več kot je zobniških parov, večja je prestava. Zobniški pari, ki tvorijo gonilo, so lahko valjaste ali stožčaste oblike. Reduktorji so lahko eno-cc ali večstopenjski, odvisno od prestavnega razmerja. Stopnjo zobniškega gonila predstavlja zobniška dvojica v ubiranju. Pri večstopenjskem zobniškem gonilu je več zobniških dvojic v ubiranju, med seboj pa so povezane tako, da zmanjšujejo vrtilno hitrost gnane gredi. Posebna izvedba je tako imenovano polževo gonilo, ki ima veliko prestavno razmerje.

Reduktorje uporabljamo v primerih, kjer želimo vrtljaje motorja zmanjšati, hkrati s tem pa povečati vrtilni moment. Z reduktorjem lahko spremenimo tudi smer prenosa moči, saj so lahko osi reduktorja in motorja soosne ali pravokotne. Reduktorji imajo zelo široko področje uporabe. Nepogrešljivi so pri pogonih transportnih trakov, obdelovalnih strojev, dvigal.

Reduktorje lahko razdelimo po obliki in orientaciji vstopne in izstopne gredi.

1. Pri vzporednih oseh imamo valjaste zobnike, ti so:

  • Valjasti zobniki z ravnimi zobmi
  • Valjasti zobniki s poševnimi zobmi
  • Valjasti zobniki s puščičastim ozobjem
  • Valjasti zobniki z notranjim ozobjem

2. Pri gredeh, katerih osi se sekajo, uporabimo stožčaste zobnike. Osnovno telo zobnika je stožec, ki ima prisekan vrh. Najbolj uporabljani so :

  • Stožčasti zobniki z ravnimi zobmi
  • Stožčasti zobniki s poševnimi zobmi
  • Stožčasti zobniki s puščičastimi zobmi
  • Stožčasti zobniki z ločnimi zobmi

3. Za mimobežne gredi uporabljamo hiperboloidne zobniške dvojice:

  • Vijačne evolvente zobniške dvojice so valjasti zobniki s poševnimi zobmi, in sicer imata zobnika v ubiranju isto smer poševnosti zob.
  • Polžaste zobniške dvojice. Polž je valjast ali globoiden.
Učinkovita uporaba reduktorja

Vrtilni moment se prenaša preko zob zobniških parov, ki so v ubiranju. Vsak zobniški par predstavlja eno stopnjo redukcije. Reduktor lahko v svojem ohišju združuje več takšnih zobniških parov. Končna redukcija je zmnožek vseh delnih redukcij. Na ta način lahko dosegamo zelo velika prestavna razmerja. Reduktor z veliko prestavo dosega ob majhni vstopni moči zelo velik izstopni vrtilni moment in s tem visoko učinkovitost delovanja stroja oz. naprave.

Značilnosti reduktorjev

Zobniška gonila lahko prenašajo vrtilno gibanje največjih moči. Imajo stalno ali pa variabilno prestavno razmerje. Po velikosti zavzemajo malo prostora. Obliko lahko prilagajamo stroju. Ohišja reduktorjev so izdelana iz aluminijeve ali jeklene litine, zobniki pa iz visokolegiranih, temperaturno obdelanih jekel in posebnih zlitin barvnih kovin.

Našo ponudbo sestavljajo pogonski reduktorji in gnane gredi (mimobežno ali v osi). Pri nekaterih modelih lahko izbirate med aluminijastim ohišjem ali ohišjem iz sive litine. Vsi modeli so modulni, kar pomeni, da lahko prigradimo različne pogonske agregate. Iz lastne zaloge, je v enem dnevu dobavljiv tudi elektromotor z reduktorjem.

Projektantom nudimo pomoč pri izračunu pogonov strojev in svetujemo kako izbrati ustrezni planetni, soosni in kotni reduktor.

Zastopamo:
Dobavimo tudi:

Bonfiglioli

STM

Siti

SEW

Rossi

Transtecno

Katalogi:Vsi katalogi >

Za pomoč in dodatne informacije se posvetujte z našimi strokovnjaki. Z veseljem vam bomo pomagali pri izbiri najustreznejše rešitve!