Antifrizi in hladilne tekočine

S približevanjem zime več pozornosti kot običajno v tem času pridobijo antifrizi in hladilne tekočine. V članku bomo na kratko poudarili kakšne so razlike med tehnologijami antifriza.

Delovanje hladilnega sistema

“Sistem hlajenja motorja” je kompleksen sistem, ki ga sestavljajo številni različni materiali, kot so gumijaste cevi, aluminijasti ali bakreni radiatorji in bloki motorja iz aluminija ali litega železa. Ti materiali imajo visoke temperaturne razlike in različne sposobnosti odvajanja temperature.

Primarna funkcija hladilnega sistema je razpršitev presežne toplote, ki jo med delovanjem proizvaja motor. Toploto absorbira hladilna tekočina, ki se prenese v radiator. Radiator deluje kot toplotni izmenjevalec in toplota se prenese na zunanji zrak.

Hladilna tekočina

Najboljša tekočina, ki absorbira toploto in ohladi motor, je voda.

Vendar ima voda nekaj večjih pomanjkljivosti:

  • zmrzne pri temperaturi 0°C
  • zavre pri temperaturi 100°C
  • je korozivna za večino kovin v sistemu

Zaradi zgoraj naštetih razlogov se uporabljajo dodatki za izboljšanje lastnosti navadne vode v primerni hladilni tekočini.

Dodane komponente so:

  • Zaviralec korozije: dodana zaščita pred korozijo in s tem zmanjšanje nastajanja blokad v sistemu in / ali poškodbe vodnih črpalk.
  • Dodatki proti penjenju: preprečujejo oblikovanje zračnih mehurčkov. Zrak je dober izolator. Kateri koli zrak, ki se ne sprošča, lahko zmanjša zmožnost hladilne tekočine, da absorbira in sprosti toploto.
  • Mazivo: dodano za zaščito vodnih črpalk in tesnil. Ko ni mazanja, se obraba poveča, hrup in puščanje pa se večajo.

Razlika med antifrizom in hladilno tekočino

Antifriz je nerazredčen izdelek za proizvodnjo hladilne tekočine. Vsebuje 90-95% mono etilen glikola (MEG) in 5-10% aditivov. Hladilna tekočina je mešanica antifriza z demineralizirano vodo v razmerju 50/50%. Zaščita pred zamrznitvijo se spreminja z razmerjem antifriza v vodi.

Tipično uporabljeno razmerje antifriz/voda je naslednja:

Optimalno razmerje mešanice je kompromis med zaščito pred zamrznitvijo in možnostjo prenosa toplote.

Glede na grafični prikaz zgoraj bo najboljša možna zaščita proti zmrzovanju dosežena z mešanico 70% antifriza in samo 30% vode. Toda zaradi majhne količine vode ima ta mešanica precej manjše zmogljivosti prenosa toplote in lahko povzroči pregrevanje motorja. Zato je večina standardnih hladilnih sredstev, pripravljenih za uporabo, sestavljena iz 50% antifriza in 50% vode. V večini primerov to zagotavlja zadostno zaščito pred zmrzaljo v večjem številu držav, hkrati pa zagotavlja odlične lastnosti prenosa toplote.

Vrste antifriza

1# Standardni antifriz

Tradicionalni antifriz se uporablja predvsem za starejše aplikacije. Temelji na MEG tehnologiji z dodanimi mineralnimi zaviralci korozije.

 zaščita proti koroziji tudi za kovine, katere ne vsebujejo železa

 združljivost s tesnili sistema

zaščita pred pregrevanjem

dobra mešljivost

NSL Glacier Antifreeze – moder koncentrat

NSL Glacier Coolant RTU 40   hladilna tekočina

2# OAT antifriz

Temelji na MEG tehnologiji z dodanimi organskimi zaviralci korozije. OAT antifriz ne vsebuje silikata. Ti antifrizi so sposobni daljših odtočnih intervalov kot tradicionalni antifrizi. Običajno deluje celotno življenjsko dobo ali vsaj 150.000 km.

okolju prijazen antifriz

zmanjšuje število popravil sistema

izboljšan prenos toplote

primeren za mešani vozni park

NSL Glacier Antifreeze G12+ oranžno rdeč koncentrat

NSL Glacier Coolant RTU G12+ hladilna tekočina

3# Hibridni antifriz

Primerno za zelo široko paleto vozil prejšnjih generacij. Temelji na MEG tehnologiji z dodanimi mineralnimi in organskimi zaviralci korozije. Imenuje se tudi “HOAT-tip”, kar pomeni: “Hibridna Organska Kislinska Tehnologija”. Ta vrsta antifriza vsebuje silikat. So sposobni daljših odtočnih intervalov od tradicionalnega proti zmrzovanju, vendar manj kot OKT-tip.

 zaščita pred zamrzovanjem in pregrevanjem sistema

 nižji vzdrževalni stroški sistema

 odlična življenjska doba

 odlična združljivost s tesnili sistema

NSL Glacier Antifreeze XL   zeleno moder koncentrat

4# Antifriz Lobrid tehnologije

Temelji na MEG tehnologiji z dodanimi mineralnimi in organskimi zaviralci korozije. Ima nizko vsebnost silikata. Lobridni antifriz ima zelo visoko temperaturno zaščito za aluminijaste blokade motorja in najdaljše možne intervencije.

NSL Glacier Antifreeze G12++ svetlo rdeč koncentrat

Potrebujete tehnični nasvet? Kontaktirajte nas.

Z veseljem vam bomo pomagali pri izbiri najustreznejše rešitve.

                                                 

   +386 (1) 29 27 960            shop@mm-intercom.si