Vrhunska ležajna tehnika za graditelje mostov

Mostovi so občutljive strukture. Izpostavljene so ogromnim silam, visokim temperaturam, zmrzali, nevihtam, potresom itd. Pogosto skrita za vidnim jeklom in betonom, pa je impresivna notranja struktura, brez katere mostovi ne bi mogli učinkovito opravljati svoje funkcije. In ravno pri tem pomembno vlogo igra kvalitetna ležajna tehnika podjetja Schaeffler ter M&M Intercom-a, kot njihovega uradnega zastopnika.

Mostovi povezujejo

Povsod po svetu drsni, valjčni in sodčkasti ležaji podjetja Schaeffler zagotavljajo stabilnost in vzdržljivost v zgradbah, športnih prizoriščih, v umetnih jezerih in seveda v mostovih. Že od nekdaj te strukture niso fizično povezovale le urbanih sosesk, otokov in držav, temveč so vedno povezovale tudi ljudi in kulture.

Padla drevesa čez reke, erodirane kamene poti čez potoke, tropske rastlinske ovijalke, ki prečkajo kanjone – prve mostove je navdihnila narava. V obdobju industrializacije sta beton in jeklo graditeljem mostov odprla nove možnosti. Na mnogih mestih se danes uporabljajo tudi aluminijeve zlitine in plastike, ojačane z ogljikovimi vlakni. V letu 2019 pa na Nizozemskem načrtujejo odprtje prvega mostu, nastalega iz 3D tiskalnika.

Od nihalnih do visečih mostov – Schaeffler zagotavlja ustrezne ležaje

Samoumevno je, da med obstoječimi mostovi obstajajo številni mojstrski podvigi inženiringa, ki se jim pridružujejo novi, kot je npr. most “Hong Kong-Zhuhai-Macau”. Dolg je 55 km, zgrajen iz 420.000 ton jekla in je posledično najdaljši morski prehod na svetu. Povezuje Hong Kong in Macau s Kitajsko celino. Ta visokotehnološka struktura naj bi zdržala hitrosti vetra do 200 km/h, potrese magnitude 8,0 ter trke s tankerji in kontejnerskimi ladjami vseh velikosti.

Še daljši (čeprav povečini kopenski) je most “Danyang-Kunshan”. Z dolžino 164 km je najdaljši most na svetu. Razteza se čez reke, kanale, kanjone, ravnine, hribe, jezera in riževa polja.

Operaterji mnogih mostov po svetu se zanašajo na velike ležaje podjetja Schaeffler, katere odlikuje učinkovito delovanje pod visokimi obremenitvami, nizko trenje in zanesljivost v najbolj zahtevnih vremenskih pogojih. V rotirajočem brvnem mostu “Puente de la Mujer”, ki je postal znamenitost glavnega mesta Argentine, Buenos Airesa, en sam aksialni sodčkasti ležaj, ki ne potrebuje vzdrževanja, podpira celotno težo mostu v višini 800 ton.

Le en aksialni sodčkasti ležaj podjetja Schaeffler podpira celotno težo mostu “Puente de la Muier” v mestu Buenos Aires, v višino 800 ton.

Vse štiri točke vrtenja mostu “Porta d’Europa” v pristanišču Barcelone se nahajajo v velikih sodčkastih ležajih podjetja Schaeffler, z vrtinami premera 670 mm. Z razponom 106 metrov gre za enega največjih dvižnih mostov na svetu.

12-pasovni dvižni most “Van Brienenoord” v Rotterdamu, preko katerega potuje več kot 250.000 vozil dnevno, uporablja štiri sodčkaste ležaje z izvrtinami premera 850 mm.
Most “Storebæltsbroen” je z dolžino 1.624 m eden najdaljših visečih mostov. Med danskima otokoma Funen in Zealand dvanajst sodčkastih ležajev podjetja Schaffler izniči vsa nihanja, ki jih povzroča veter in promet.

V letu 2016 je bil s podporo podjetja Schaeffler odprt most „Osman-Gazi“ v Turčiji. Most, ki je v celoti jeklen, se nahaja na višini 60 m nad Marmarskim morjem na jugu Istanbula, ki velja za potresno aktivno območje. Četrti največji viseči most na svetu je bilo potrebno opremiti s posebno tehnologijo, ki nenehno prenaša morebitne tresljaje, gibanje in stres. Schaeffler je zagotovil 109 drsnih ležajev in 72 puš za predele kjer so posamezni deli mosta in kabli priključeni na temelje.

Schaeffler tehnologije potrebne tudi za projekte sanacije

Strokovnjaki podjetja Schaeffler niso osredotočeni le na nove projekte, ampak tudi na sanacijo in nadgradnjo obstoječih mostov. Primer je vertikalni dvižni most “Botlek” v Rotterdamu, ki je bil leta 2015 opremljen s štirimi dodatnimi prometnimi pasovi.

Ta most čez reko Maas velja za resničnega velikana med dvižnimi mostovi. Masivni električni motorji preko kablov dvignejo dva sredinska dela v 109 sekundah, 20-krat na dan. Mostni elementi so sestavljeni iz preko 10.000 ton jekla, betona in asfalta – njihova teža je primerljiva s težo Eifflovega stolpa. Leto dni po odprtju mosta so strokovnjaki zaznali čudne zvoke in vibracije. Prvotni ležaji v 67 škripcih za kable protiuteži niso mogli prenesti ekstremnih obremenitev – Schaeffler se je spopadel z izzivom.

S pomočjo programa Bearinx so Schaefflerjevi strokovnjaki iz Schweinfurta in Höchstadta izračunali točno pozicijo in vrsto ležajev, ki so bili potrebni za obvladovanje velikanske obremenitve premičnih elementov mostu. Vsak škripec so opremili s posebej oblikovanim dvorednim valjčnim ležajem z zunanjim premerom skoraj enega metra in težo 800 kilogramov.

Strokovnjaki in inženirji podjetja Schaeffler montirajo 800 kg dvoredni valjčni ležaj v škripec mostu “Botlek”.

2000 kilometrov jugozahodno od Rotterdama se nahaja kabelski most “Puente de Rande”, ki od leta 1981 povezuje mesti Redondela in Moaña v španski regiji Galicija. Z dolžino 1.604 m in dvema stebroma v višini 118,6 m je bil prvi svoje vrste, ki so ga razširili še z dvema dodatnima prometnima pasovoma.

Z obzirom na okolico in oblikovne značilnosti so strokovnjaki iz Schaeffler Iberia namestili 140 drsnih ležajev, ki ne potrebujejo vzdrževanja in so prevlečeni z Elgoglide premazom. Ležaji zagotavljajo stabilnost zdaj 6-pasovnega mostu med dnevnim prečkanjem 50.000 vozil.

Mostni elementi so le ena od mnogih aplikacij za ležaje. Varno lahko trdimo, da brez ležajev današnji svet, kot ga poznamo, ne bi obstajal. Podjetje Schaeffler je eden največjih, najbolj priznanih in najkvalitetnejših proizvajalcev ležajne tehnike, ki z blagovnima znamkama FAG in INA že desetletja oskrbuje stranke po celem svetu. Kot uradni zastopnik podjetja Schaeffler smo pri M&M Intercom ponosni, da lahko predstavljamo pomemben element v njihovi zgodbi uspeha.

Za pomoč pri izbiri in uporabi hibridnih jermen se obrnite na naše strokovnjake preko e-maila prodaja@mm-intercom.si ali preko tel. številke 01/ 29 27 960.