Transportni trakovi

Volta belting je vodilni svetovni proizvajalec TPE (termoplastični elastomeri) transportnih trakov in jermenov. Jermena in transportne trakove razvijajo, oblikujejo in proizvajajo že preko 40 let. Edinstvena lastnost Voltinih izdelkov je, da lahko brezkončne trakove po naročilu stranke dobavimo brez tovarniške dodelave, kar bistveno poveča hitrost dobave ter fleksibilnost do kupca. Volta ohranja svoj ugled z inovacijami in storitvami, s katerimi zadovoljijo tudi najzahtevnejše kupce. Volta trenutno nudi servisno in prodajno mrežo v preko 50 državah po svetu. Za Voltine izdelke sta značilna zanesljivost in dolga življenjska doba.

Voltini transportni trakovi so na voljo za številne aplikacije in različne vrste industrij!

1. Splošna industrija z GenCon transportnimi trakovi:

  • papirna industrija
  • lesna industrija
  • reciklaža
  • avtoindustrija
  • gradbena industrija

2. Transportni trakovi za prehrambeno oz. živilsko industrijo:

  • meso in perutnina
  • morska hrana
  • sadje in zelenjava
  • pekarstvo (proizvodnja kruha in peciva)
  • proizvodnja sira


Transportni trakovi, ki zadostijo zahtevam HACCPa.

Volta živilski transportni trakovi in jermena so FDA/USDA certificirani, večina izdelkov je odobrena tudi s strani USDA Dairy.

Transportne verige

Transportne verige uporabljamo kot osnovni element konvejerjev in transportnih linij ter so namenjene za pretovarjanje tovora. Glede na vrsto tovora so lahko kovinske ali iz plastičnih mas. Po obliki pa ravne ali krivinske. Transportne verige so alternativa transportnim jermenom in so vzdržljivejše ter nosijo težje tovore. Zamenjujejo tudi transportne valjčke.

Prednosti transportne tehnike je tih, hiter in zanesljiv prenos tovora ter hitra zamenjava poškodovanih delov.

Dušilci vibracij

Dušilce vibracij uporabljamo, kadar želimo imeti elastični stik med dvema strojnima elementoma. Njihov namen je absorbiranje in mehčanje vibracijskih impulzov. Uporabljajo se v industriji in pri kmetijskih strojih. Izdelani so iz lite gume, ki je vpeta med dve ali eno kovinsko ploščico.
Najpogosteje uporabljeni tipi so A (ST-1), B (ST-2), C (ST-3), D (ST-4), E (ST-5), CM ter CF.

Orodja in ostali pripomočki

Z uporabo primernih orodij drastično zmanjšamo servisni čas, ter zagotovimo pravilno vgradno in dolgoročno delovanje tesnila.

Poleg kvalitetnih tesnil vam v našem prodajnem programu nudimo raznovrstna orodja kvalitetnih proizvajalcev:

  • Orodje za demontažo pletenic nam omogoča hitro, lahko in enostavno odstranjevanje izrabljenih pletenih vrvic iz utorov.
  • Z orodjem za rezanje pletenic enostavno, hitro in natančno odrežemo pletene tesnine vrvice na želeno dimenzijo pod ustreznim kotom.
  • Orodje za montažo hidravličnih tesnil so triprste klešče, ki upognejo hidravlično tesnilo ob montaži, tako da tesnila ne poškodujemo. Omogoča mnogo hitrejšo in enostavnejšo montažo tesnil.
  • Silikonska mast se priporoča ob montaži semerigov, o-ringov ter tudi drugih tesnil. Silikonska mast ščiti in neguje tesnilo in mu tako podaljšuje njegovo življenjsko dobo. Hkrati nam omogoča lažjo montažo tesnil in tako preprečuje morebitne poškodbe tesnila ob montaži.
  • Sprej za odstranjevanje tesnil uporabljamo za lažje odstranjevanje ”zapečenih” medprirobničnih in gumijastih tesnil. Z njim očistimo in pripravimo mesto za montažo novega tesnila.

Priporočamo tudi uporabo namenskih tesnilnih past, odvisno od aplikacije.

Ostala tesnila

Poleg ostalih standardnih tesnil, nudimo tudi X-ringe, ki razširjajo ponudbo O-ringov, O-ring vrvice, ki so namenjene za tesnjenje večjih ohišij, slepa tesnila, ki so namenjena za tesnjenje izvrtin, in napihljiva tesnila, ki predstavljajo tehnično izboljšavo klasičnih kontaktnih tesnil.

Stružena tesnila

Stružena tesnila so nepogrešljiva za strojnike in vzdrževalne tehnike.

V našem hitrem servisu vam  izdelamo unikatno tesnilo po meri, v katerikoli dimenziji in obliki, brez čakalne dobe!

Medprirobnična tesnila

Medprirobnična tesnila zapolnjujejo prostor med dvema naležnima površinama. Z medprirobničnimi tesnili preprečimo iztekanje medija iz sistema. Ta omogočajo združevanje nepopolnih površin, deformacijo in prilagoditev tesnila površini ter zapolnjevanje prostora, hkrati pa zanemarjajo vse male nepravilnosti na površini prirobnice.

Medprirobnična tesnila obstajajo različnih oblik in so narejena iz vrste različnih materialov.

Tesnilne vrvice

Zagotavljajo zanesljivo in stroškovno učinkovito tesnjenje pri premočrtnem in rotacijskem gibanju ter pri statičnih tesnilnih zvezah. Uporabljamo jih za tesnjenje ventilov, črpalk, mešal in druge opreme. Odporne so na visoke temperature, direktno izpostavljenost kemikalijam, pari, abrazivnim materialom itn. Pletenice v naši ponudbi so izdelane iz najsodobnejših materialov, kateri izpolnjujejo različne tehnološke zahteve, od aplikacij za pitno vodo do visokih standardov nuklearne industrije.

Vse višje zahteve uporabnikov po boljši tesnosti, manjših izgubah medijev, manjši porabi vode so proizvajalce vzpodbudile v razvoj in nadgradnjo pletenic v tesnilne sisteme, kot so Garlockovi Hydra-Just®, EVSP®, Quickset® , Style 8093 DSA, Flush-Gard™, Crown Bush®, Graph-Lock® itn. ter Teaditov Jampak. Zaradi svoje ozke namenskosti uporabniku velikokrat ponujajo več kot mehanska tesnila.

Hidravlična in pnevmatska tesnila

Hidravlična in pnevmatska tesnila so ključnega pomena v mnogih vrstah strojev, saj spreminjajo hidravlične ali pnevmatske sile v linearno gibanje. Prav tako se tesnila uporabljajo za preprečevanje uhajanja medija iz sistema in varovanje medija pred kontaminacijo. Glede na to, da najdemo hidravlične in pnevmatske cilindre v vseh vrstah industrij, morajo biti tesnila kvalitetna, odporna na visoke pritiske in obrabo.

Naš asortima zajema različne vrste hidravličnih in pnevmatskih tesnil, tesnila valjev, tesnila batnic, vodilne obroče, BONDED SEALS ter posnemala.

O-ring

O-ring je učinkovit in ekonomičen tesnilni element za široko paleto dinamičnih in statičnih aplikacij. Cenovno ugodne proizvodne metode in enostavna vgradnja so naredile o-ring najpogosteje uporabljeno tesnilo. Široka izbira elastičnih materialov za standardne in specialne aplikacije omogoča, da ga lahko uporabimo praktično za vse tekoče in plinaste medije.

V mnogih primerih standardnih elastomernih materialov ne moremo uporabiti brez modificiranja oz. dodatnega tretmaja površine o-tesnila. Trenje je lahko eden izmed razlogov. Velikokrat tudi ni sprejemljiva možna kontaminacija medija z materialom samega tesnila. Zato o-ringe površinsko obdelamo s posebnimi načini čiščenja, potapljanja, nanašanjem prevlek, mazanjem, itn. Za želeni učinek se lahko poslužimo tudi več različnih tretmajev.

V primerjavi z ostalimi tesnilnimi elementi ima o-ring veliko prednosti:

  • enostavna eno-utorna oblika zmanjša stroške strojne opreme in oblikovanja;
  • enostavna namestitev zmanjšuje tveganja;
  • primeren za široko paleto tesnilnih aplikacij, tako statičnih kot dinamičnih, enojno ali dvojno delujočih sistemov;
  • široka izbira materialov;
  • velika zaloga dimenzij in materialov omogoča enostavna in hitra popravila ter vzdrževanje.

Naš prodajni program o-ring tesnil po materialu obsega:

Oljna in druga rotacijska tesnila

Oljna in druga tesnila preprečujejo vstop tujkov v sistem in ohranjajo mazalni medij v sistemu, zato so nepogrešljiva v motorjih, črpalkah, vetrnih elektrarnah itd. Primarna funkcija oljnih tesnil je ohranjanje čistosti medija, sekundarna funkcija pa izboljšanje učinkovitosti in podaljšanje življenjske dobe celotnega sistema, s tem ko zmanjšujejo kontaminacijo medija in preprečujejo vdor umazanije ter vode. Oljnih in drugih rotacijskih tesnil je veliko različnih tipov in izvedb.

Naš asortima obsega vsa standardna tesnila in ostala tesnila po posebnih zahtevah. V ponudbi imamo tudi »Speedi-Sleeve« rokave, ki predstavljajo hiter in ekonomičen način popravila obrabljene gredi.

Pri nas najdete raznovrstne materiale tesnil za različne vrste aplikacij, od splošnih do tehnično najzahtevnejših!

 

Linearni moduli

Linearni moduli so univerzalno uporabni za najrazličnejša opravila pozicioniranja. So razmeroma lahki in primerni za montažo v aplikacijah, kjer ni veliko prostora. Prenašajo lahko velike sile in momente v vseh oseh.  Kot pove že ime, je modul izgotovljena enota, pripravljena za vgradnjo, in se sestoji iz kompaktnega jeklenega ohišja z dvema vodiloma. Del linearnega modula je voziček, ki je vpet na dveh vodilih.
Poganja ga navojno kroglično vreteno, katerega matica je v samem vozičku. Vreteno je vpeto na koncih modula, kjer je tudi možnost priključitve motorja. Vrtenje vretena pomika voziček vzdolž vodil modula. Hitrost premika je pogojena z vrtilno hitrostjo motorja in korakom navojnice vretena.

Naša ponudba vključuje različne velikosti in dolžine modulov. Modul je že opremljen s prirobnico. Izbirate lahko tudi med korakom navoja na vretenih ter obliko prirobnice za več vrst motorjev. Na razpolago so različne dolžine in vretena z različnimi koraki. Moduli so lahko korozijsko zaščiteni in glede na okolje zaščiteni z mehovi ali aluminijastimi pokrovi. Možna je prigradnja končnih stikal ali enkoderja.

Linearni motorji (vrtljive mize)

Linearni motorji in vrtljive mize so še korak naprej v razvoju linearnih modulov in so univerzalno uporabni za najrazličnejša opravila pozicioniranja. Posebej so primerni za večje hitrosti in frekvence pomikov, brez zračnosti. Za pogon se uporabljajo brezkrtačni motorji, vozičke pa sili v gibanje magnetizem z zamikom faze in ne kroglično vreteno. S tem se zelo zmanjša možnost obrabe, podaljša življenjska doba, hitrosti pomikov pa so na meji predstavljivega. Pospeški lahko dosežejo vrednost 100 m/s2 in hitrost do 5 m/s. Pomiki so brez zračnosti, kar omogoča ponovljivost +/ -0,001 mm.
Nekateri linearni motorji lahko delujejo tudi v dolžini do 30 m. Linearne motorje lahko uporabljamo tudi kot zamenjavo za linearne module pri večjih hitrostih in frekvencah pomikov.

Aktuatorji

Linearne aktuatorje uporabljamo za premikanje in dvigovanje bremen tam, kjer nista možni uporaba zraka ali hidravlika za cilindre. Aktuatorji se vse bolj množično uporabljajo tudi v vsakodnevnem življenju za premikanje pohištva, sončnih kolektorjev, anten, odpiranje vrat itd. Linearni aktuatorji imajo majhno maso in delujejo zanesljivo in razmeroma tiho ter ne potrebujejo posebnega vzdrževanja. Delovanje aktuatorjev je podobno cilindrom, kjer za pogon služi elektromotor. Ta preko vretena in matice spreminja krožno gibaje v premočrtno. Pri tem matica miruje, premika pa se vreteno. S korakom navoja in vrtilno hitrostjo motorja določamo hitrost gibanja.
Zaradi prestave v navoju in dodatnih zobniških predležij so lahko dvižne sile zelo velike. Hod aktuatorja krmilimo s končnimi stikali, Halovimi senzorji ali s senzorji preobremenitve. Napajalna napetost je največkrat 12 V ali 24 V. Krmiljenje je možno preko originalnih upravljalcev ali vmesnika.

Pri nas so na voljo najrazličnejše izvedbe aktuatorjev, glede na dolžino hoda, hitrost in potisno silo.

Okrogla vodila in kroglične puše

Kroglične puše največkrat uporabljamo pri premočrtnem gibanju, čeprav omogočajo tudi vrtenje. Zaradi majhnega trenja lahko premikajo velika bremena. Kroglične puše največkrat zamenjujejo drsne puše iz brona ali sintranih materialov. Za razliko od drsnih puš, kroglična puša ni v neposrednem stiku z vodilom. Loči ju več vrst kroglic, ki potujejo preko obračalnih kanalov znotraj puše, kjer trenje ni več drsno, ampak kotalno, ki je nekajkrat manjše. Glede na izvedbo je v pušah več ali manj kroglic, lahko so s posnemali ali brez, ohišje je kovinsko ali v kombinaciji s plastičnimi masami. Nosilnost puše je pogojena s številom kroglic v obtoku. Ohišje kroglične puše je po navadi blok aluminija, za največje obremenitve lahko tudi jekleno, ki ima na straneh ušesa za pritrditev, v njem pa je vdelana kroglična puša.

Vretena in matice

Trapezna vretena in matice so verjetno najstarejši, najbolj tradicionalen, enostaven in poceni način pretvorbe krožnega gibanja v premočrtno. Največkrat se uporabljajo za razne stege, primeže in podobno. Trapezna vretena in matice lahko uporabimo kot alternativo za razne kulisne mehanizme, lahko pa so tudi poceni alternativa za kroglična vretena, ki se lahko še dodatno strojno obdelujejo. Trapezna vretena so standardizirana po premerih in so največkrat jeklena, matice pa so lahko okrogle, šestrobe ali s prirobnico in zaradi manjšega trenja bronaste.

Enako kot pri trapeznih vretenih krogelna uporabljamo povsod, kjer želimo vrtilno gibanje spremeniti v premočrtno, in zaradi prestave v navoju lahko govorimo tudi o redukciji sile, potrebne za premik bremena. Krogelna vretena in matice v glavnem zamenjujejo trapezna vretena in matice, predvsem zaradi dosega manjšega trenja. Vretena so izdelana z različnimi vrstami tehnologij in glede na tehnološko zahtevnost izdelave, so vrednosti brušenih vreten nekoliko višje od valjanih. Prav tako poznamo tudi različne stopnje točnosti izdelave navojnice, ki je pri valjanih vretenih nekoliko višje kvalitete kot pri brušenih.
(Krogelno vreteno je izdelano iz cementiranega jekla in kaljeno na 62 HRC. Dimenzije so standardizirane po premerih in velikosti korakov navojnic. Matice so izdelane iz podobnega materiala in so prav tako standardizirane po obliki in velikosti. Z velikostjo kroglic določamo prednapetje oz. zračnost.)

Naša zaloga obsega valjana vretena in matice proizvajalca Hiwin v kvaliteti T7. V kratkem času lahko dobavimo tudi luščena vretena v kvaliteti T5.

Obdelava po meri!
V našem linearnem centu poskrbimo tudi za obdelavo koncev in prednapetje matic. Naša ponudba obsega tudi korozijsko zaščitena vretena in matice.

Linearna vodila in vozički

Linearna vodila in vozički so osnovni elementi linearne tehnike in jih uporabljamo pri premočrtnem gibanju. Obremenitve lahko prenašajo v vseh smereh in ravninah in zaradi majhnega trenja lahko prenašajo velika bremena. Z drsenjem vozička po obračalnih kanalih v vodilu je preko kroglic možno prilagoditi zračnost. Tako nimamo več drsnega trenja, ampak kotalno, ki je nekajkrat manjše. Vozički so izmenljivi in neizmenljivi. Pri neizmenljivih vozičkih sta voziček in vodilo prilagojena med sabo in zamenjava z drugimi vozički ni možna. Glede na vrsto kotalnega elementa imamo kroglične in valjčne vozičke. Lahko so različnih oblik z različnimi možnostmi pritrditve. Na voljo je tudi miniaturna serija.

Na razpolago so različne družine izdelkov glede na obliko in nosilnost. Pri nas dobite tudi korozijsko zaščitena vodila in vozičke.
Vsak proizvajalec ima svojo obliko profila vodila, zato zamenjava med proizvajalci ni možna.

Vodila vam v našem linearnem centru odrežemo na želeno dolžino! preberi več »»

Vskočniki, Mozniki, Zagozde

Vskočniki služijo za pozicioniranje in varovanje položaja strojnih delov. V glavnem se uporabljajo za preprečevanje osnih pomikov. Vskočnik je kovinski elastični obroč. Vstavimo ga v utor na osi ali izvrtini. Po montaži se skrči nazaj na imensko mero in ostane v utoru. S tem varuje druge strojne dele pred osnimi pomiki. Najbolj sta razširjena dva standarda vskočnikov, in sicer zunanji (DIN 471) in notranji (DIN 472).

Mozniki in zagozde so strojni elementi za prenos vrtilnega momenta. Uporabljamo jih povsod v strojegradnji in vzdrževanju strojev in naprav. V manjši meri so lahko tudi kot pozicionirni in varovalni elementi. Uporabljamo jih povsod v strojegradnji in vzdrževanju strojev in naprav.  Gred in npr. jermenica imata vzdolž osi izdelan utor. V ta utor je vstavljen moznik, ki tako povezuje oba strojna dela. Vrtilni moment se prenaša preko naležnih površin moznika. Moznik je obremenjen na strig, zato je pomembno, da spoj nima pretirane zračnosti. Oblika in velikost moznikov in zagozd so standardizirane in odvisne od premera gredi. Najbolj je razširjen standard DIN 6885A, izdelani pa so iz jekla za poboljšanje z veliko strižno trdnostjo.

Naša zaloga obsega standardne vskočnike in palice za izdelavo moznikov in zagozd vseh standardnih dimenzij. 

Vpenjalni elementi

Vpenjalni obroči so strojni elementi, ki nam v veliki meri olajšajo spoje med gredmi in ostalimi elementi pogonske tehnike, kot so jermenice, verižniki, zobniki itd. Z vpenjalnimi obroči nadomestimo spoj, v strojništvu poznan kot krčni nased. Gre za trden spoj med gredjo in drugim elementom, ki pa je razstavljiv. Vpenjalni obroči se sestojijo iz dveh ali več obročev, ki imajo po obodu izdelan konus. Konusi so obrnjeni drug proti drugemu kot klin in razpirajo obroče. Z zatezanjem se obroči vse bolj raztezajo in pritiskajo ob steno izvrtine in gredi. Pri tem se ustvari veliko trenje, ki omogoči prenos vrtilnega momenta in aksialnih sil. Vpenjalne obroče uporabljamo za pritrditev jermenic, verižnikov, zobnikov in drugih elementov za prenos vrtilnega gibanja na gredi in osi. Zveza je razstavljiva, trdnost spoja pa zadostna za prenos vrtilnega momenta. Vpenjalni obroči so lahko tudi samocentrirni. Potrebno krčno silo vpenjalni obroč dosega z konično obliko v različnih izvedbah. Vpenjalni obroči so v praksi poznani tudi pod imenom zatezna puša ali RCK puša.

Za vpenjalne obroče je značilen hiter in zanesljiv spoj med dvema komponentama, ki jih spajamo. Zveza je razstavljiva. Pri velikih preobremenitvah lahko zdrsnejo in s tem varujejo pogon.

Zobniki in zobate letve

Zobnike in zobniške letve uporabljamo pri prenosu velikih moči in natančnih prenosih vrtilnega gibanja, kjer ne sme biti spodrsavanja. Z njimi lahko dosežemo tudi večja prestavna razmerja. Imajo zelo veliko uporabno vrednost v splošni strojegradnji.

V naši ponudbi najdete:

  • valjaste zobnike z ravnimi in poševnimi zobmi 
  • stožčaste zobnike z ravnimi ali poševnimi zobmi

Zobniki so lahko iz najrazličnejših materialov. Za majhne moči so plastični, za večje moči pa kovinski. Polževa kolesa so zaradi čim manjšega trenja lahko tudi iz zlitin barvnih kovin. 

Gredne vezi in sklopke

Gredne vezi in sklopke so nepogrešljivi element vsakega pogona. Ponavadi je to prvi del med pogonskim motorjem in strojem. Uporabljamo jih tam, kjer želimo blažiti sunke in rahle nesoosnosti gredi.

Gredne vezi in sklopke so strojni elementi za prenos vrtilnega gibanja. Zveza je lahko trdna ali gibljiva, toga ali elastična. Z njimi povežemo konca gredi v celoto in prenesemo vrtilno gibanje z gonilne na gnano gred. Gredne vezi in sklopke so alternativa togim povezavam in kardanskim gredem. Sklopke za manjše moči so izdelane iz aluminija ali plastike, za večje moči pa iz jeklene litine ali jekla. Elastične sklopke dobro blažijo sunke in izravnavajo odstopanja soosnosti. Hidravlične in elektromagnetne sklopke prenašajo vrtilni moment postopoma, dokler gnana gred ne doseže vrtljajev pogonske gredi. Varnostne sklopke varujejo stroje in naprave pred preobremenitvami ali nenadnimi sunki.
Ločimo:

  • Elastične sklopke imajo za vezni element gumijast ali jeklen prožen vložek. Dopuščajo tako kotno kot ravninsko nesoosnost.
  • Pri elektromagnetnih sklopkah je vezni element magnet, ki ga ustvarijo tuljave v pestih. Moč zveze je možno uravnavati z velikostjo električnega toka.
  • Hidravlične sklopke imajo turbinska kolesa. Moč se prenaša z močnim hidravličnim tokom, ki ga ustvaja pogonska turbina na gnano turbino.
  • Enosmerne sklopke prenašajo vrtilno gibanje samo s pogonske na gnano gred, obratno pa ne. Pravimo jim tudi sklopke s prostim tekom.
  • Posebna skupina so še varnostne sklopke in omejilci navora. Taka sklopka zdrsne, če je vrtilni moment prevelik.

Elektromotorji in nosilci

Elektromotorji poganjajo praktično vse stroje, zato so prisotni v vseh panogah industrije. So reverzibilni, kar pomeni, da lahko tudi mehansko energijo spreminjajo v električno (električni generatorji). Imajo zelo dobre izkoristke in so okolju prijazni, saj ne onesnažujejo okolja. Elektromotorji se ločijo glede na priključno napetost. Imajo lahko različno število navitij (polov). Le-ti določajo največje število vrtljajev, ki jih motor lahko doseže v minuti. Najobičajneje imajo elektromotorji 2, 4, 6 ali 8 polov. Lahko imajo tudi dvojna navitja, kar pomeni, da delujejo v dveh režimih vrtljajev. Po obliki ohišja jih lahko razdelimo na elektromotorje z nogicami (B3) ali pa s prirobnicami (B5 ali B14).

Elektromotor ima dva glavna dela: stator in rotor. Na stator so nameščena večfazna navitja. Zaradi faznega zamika napetosti nastane vrtilno elektromagnetno polje, ki vrti rotor. Rotor se vrti nekoliko počasneje kot vrtilno elektromagnetno polje, kar imenujemo slip. Izkoristek elektromotorja je v veliki meri odvisen od tega zamika. Ti motorji so zmožni prenesti kratkotrajne preobremenitve.

V naši ponudbi imamo asinhronske trofazne motorje proizvajalcev Motovario in Elektroprecizia. Ti so namenjeni priključitvi na izmenični vir napetosti.

Reduktorji

Reduktorji so zobniška gonila, vmesni člen med pogonskim in delovnim strojem, ki prenaša moč in prilagaja vrtilni moment ter hitrost zahtevam delovnega stroja. Pogonski motor je povezan z vstopno gredjo reduktorja. Mehanski prenos vrtljajev in moči se vrši preko notranjih zobniških parov. Več kot je zobniških parov, večja je prestava. Zobniški pari, ki tvorijo gonilo, so lahko valjaste ali stožčaste oblike. Reduktorji so lahko eno-cc ali večstopenjski, odvisno od prestavnega razmerja. Stopnjo zobniškega gonila predstavlja zobniška dvojica v ubiranju. Pri večstopenjskem zobniškem gonilu je več zobniških dvojic v ubiranju, med seboj pa so povezane tako, da zmanjšujejo vrtilno hitrost gnane gredi. Posebna izvedba je tako imenovano polževo gonilo, ki ima veliko prestavno razmerje.

Reduktorje uporabljamo v primerih, kjer želimo vrtljaje motorja zmanjšati, hkrati s tem pa povečati vrtilni moment. Z reduktorjem lahko spremenimo tudi smer prenosa moči, saj so lahko osi reduktorja in motorja soosne ali pravokotne. Reduktorji imajo zelo široko področje uporabe. Nepogrešljivi so pri pogonih transportnih trakov, obdelovalnih strojev, dvigal.

Reduktorje lahko razdelimo po obliki in orientaciji vstopne in izstopne gredi.

1. Pri vzporednih oseh imamo valjaste zobnike, ti so:

  • Valjasti zobniki z ravnimi zobmi
  • Valjasti zobniki s poševnimi zobmi
  • Valjasti zobniki s puščičastim ozobjem
  • Valjasti zobniki z notranjim ozobjem

2. Pri gredeh, katerih osi se sekajo, uporabimo stožčaste zobnike. Osnovno telo zobnika je stožec, ki ima prisekan vrh. Najbolj uporabljani so :

  • Stožčasti zobniki z ravnimi zobmi
  • Stožčasti zobniki s poševnimi zobmi
  • Stožčasti zobniki s puščičastimi zobmi
  • Stožčasti zobniki z ločnimi zobmi

3. Za mimobežne gredi uporabljamo hiperboloidne zobniške dvojice:

  • Vijačne evolvente zobniške dvojice so valjasti zobniki s poševnimi zobmi, in sicer imata zobnika v ubiranju isto smer poševnosti zob.
  • Polžaste zobniške dvojice. Polž je valjast ali globoiden.

Galove verige, spojni členi in verižniki

Verižna gonila so zaradi zanesljivega in gospodarnega prenosa vrtilnega gibanja vsestransko uporabna. Srečamo jih pri vozilih, kmetijskih in obdelovalnih strojih, transportnih napravah, rudarstvu in drugod. Verige so sestavljene iz členov, izdelane so iz visoko legiranih jekel in toplotno obdelane. Prenašajo lahko največje obremenitve in delujejo v vseh okoljih. Zaradi masovne izdelave in standardiziranih dimenzij je njihova cena razmeroma nizka. Prenos vrtilnega momenta je zelo natančen, saj ni spodrsavanja. Delimo jih na bremenske, pogonske in transportne. Bremenske verige se potem delijo še glede na obliko in število lamel, pogonske pa glede na obliko in število vzporednih členov.


Naša ponudba transportnih verig se deli glede na obliko in velikost člena:

Jermenice

Jermenice se uporabljajo za pogon strojev malih in srednjih moči, pogonskih agregatov, transportnih naprav za pozicioniranje ter še vrsto drugih uporab, kjer je zahtevan prenos vrtilnega momenta. Lahko se uporabljajo tudi za variatorske pogone.

Vrtilni moment se preko jermenice prenaša na jermen s trenjem. Torna površina pa je odvisna od izvedbe jermenice. Razdelimo jih lahko v tri glavne skupine, in sicer ploščate, klinaste in zobate. Glede na velikost oz. število zob pogonske in gnane jermenice govorimo o prestavi gonila. Jermenice so v glavnem izdelane iz sive litine, jekla ali aluminija. Izdelava je razmeroma poceni. Prenašajo pa lahko dokaj velike moči in dosegajo prestavna razmerja do 1/35. Zaradi elastičnosti jermena zagotavljajo miren tek. Zdrs jermena tudi varuje gonilo pred preobremenitvijo.

 

Jermeni

Jermeni so najcenejši pripomoček za prenos moči med gredmi, ki niso osno poravnane, in pomagajo zaščititi stroje pred preobremenitvijo. Jermenski pogoni so preprosti, ne potrebujejo mazanja in zahtevajo minimalno vzdrževanje. Imajo visok izkoristek (90 -98 %, običajno 95 %) in relativno nizko ceno (posebej, če sta gredi daleč narazen).
Ker so jermeni vsestranski izdelki, so tudi področja, v katerih se uporabljajo, raznovrstna. Jermena delimo glede na profil. Kot glavne skupine poznamo klinasta, zobata, rebrasta in ploščata.

Diagnostika strojev

V preteklosti so stroje začeli vzdrževati oz. popravljati šele takrat, ko je do okvare že prišlo, kar se je izkazalo za drago in neučinkovito metodo. Kasneje so se razvile tehnologije vzdrževanja z menjavo strojnih delov še pred morebitno okvaro. Število zastojev se je posledično močno zmanjšalo, povečale pa so se zaloge rezervnih delov in stroški menjave.

Namen tehnologij vzdrževanja

Z različnimi tehnologijami vzdrževanja se povečujejo zanesljivost delovanja naprave in zmanjšanje izpadov proizvodnje. Podaljša se tudi življenjska doba posameznih strojnih elementov in izboljšajo se varnostne razmere. Poleg vzdrževanja je pomembno tudi redno servisiranje, kombinacija obojega namreč prinaša produktivnost v proizvodnji in zadovoljstvo končnih kupcev.

Različne tehnologije vzdrževanja

Reaktivno (korektivno) vzdrževanje

Tovrstno vzdrževanje pride v poštev, ko se že pojavi okvara stroja. Strojni element se pokvari brez opozorila in potrebno je na novo postaviti načrt in vzpostaviti sredstva za popravilo.


Preventivno vzdrževanje

Preventivno vzdrževanje je strategija vzdrževanja opreme, ki temelji na zamenjavi, remontu ali ponovni izdelavi strojnega elementa v fiksnem intervalu, ne glede na njegovo stanje v času delovanja. Preventivno vzdrževanje delimo na manjše (osnovno vzdrževanje npr. čiščenje, mazanje, rutinske nastavitve) in večje (zahtevnejše vzdrževanje npr. menjava ležaja, zobnika, cevi).


Predvidljivo vzdrževanje

Proces, ki zahteva združevanje tehnologije in spretnosti ljudi, hkrati pa za ta namen uporablja vse razpoložljive podatke o diagnostiki in učinkovitosti, zgodovino vzdrževanja, dnevnike operacij in podatke o načrtovanju za pravočasno sprejemanje odločitve o zahtevah za vzdrževanje kritične opreme. Vzdrževanje strojne opreme poteka na predvidljiv oz. točno določen čas.


Prokativno vzdrževanje

Proaktivno vzdrževanje na splošno vključuje vse naloge, ki se uporabljajo za napovedovanje ali preprečevanje izpada opreme.


Samovzdrževanje

Samovzdrževanje je nova tehnologija, ki temelji na robotiki. Stroj se samodejno vzdržuje, spremlja in diagnosticira in če pride do kakršne koli okvare ali degradacije, lahko še nekaj časa ohranja svoje funkcije.

Storitve preventivnih vzdrževanj

S preventivnimi pregledi stroja se izognemo nenadnim okvaram in ustavitvam proizvodnje, s tem pa tudi nastali škodi.

V namen preprečevanja neželene škode vam nudimo vrsto preventivnih storitev:

  • Merjenje vibracij
    V našem podjetju izvajamo nadzor stanja strojev s pomočjo merjenja vibracij. Z meritvami poskušamo odkriti dejavnike vzbujanja, naloga vzdrževanja pa je, da jih pravočasno odpravi. Najboljše rezultate dosežemo s stalnim nadzorom strojev (on-line) ali pa tako, da jih nadziramo vsaj dovolj pogosto (off-line).
  • Meritve soosnosti osi in gredi
    Izvajamo tudi storitev uravnavanja gredi, ki so v gredni vezi. Raziskave so pokazale, da 50 % okvar strojev izhaja iz nepravilne uravnanosti gredi. Zaradi povečane obremenitve se življenjska doba ležaja zmanjša. Prav tako se hitreje izrabijo tesnila, kar dodatno poveča možnost okvare ležaja zaradi vdora vlage in nečistoč ter izgube maziva. Za več informacij o meritvah soosnosti osi in gredi preverite spletni katalog proizvajalca Bega Special Tools.
  • Meritve napetosti jermen
    Pravilna napetost jermena je bistveni pogoj za dosego njegove največje življenjske dobe. Poleg tega pravilna napetost jermena zagotavlja manjšo obrabo pogonskih komponent in s tem znižanje stroškov ter povečanje stroškovne učinkovitosti. Za več informacij o meritvah napetosti jermenov obiščite spletno stran proizvajalca Optibelt.
  • Meritve poravnanosti jermenic
    Neporavnanost jermenic in verižnikov povzroča prekomerno obrabo pogonskih elementov in energetske izgube. S poravnanostjo jermenic zagotovimo manjše izgube in tako večjo stroškovno učinkovitost. Za več informacij o meritvah poravnanosti jermenic preverite spletni katalog proizvajalca Bega Special Tools.
Galerija

Orodja za montažo in demontažo ležajev

Poleg obsežne ponudbe vseh vrst ležajev pri nas najdete tudi specialna orodja za montažo, demontažo ležajev in prenosne dele visoko kakovostnih blagovnih znamk. Visokokakovostna orodja učinkovito delujejo na življenjsko dobo ležajev in tako prihranijo marsikatere stroške vzdrževanja. Orodja so primerna za vse vrste industrij, kot so železna, vetrna, jeklarska in rudarska.

Naša ponudba orodij za montažo in demontažo ležajev zajema:

  • orodja za montažo: indukcijski in električni grelci, ročno montažno orodje;
  • orodja za demontažo: ročni in hidravlični snemalci,
  • hidravlična orodja: cilindri, črpalke in matice,
  • nadziranje stanja ležajev: merilci ležajev.

Potrebujete tehnični nasvet? Kontaktirajte nas.


Z veseljem vam bomo pomagali pri izbiri najustreznejše rešitve.



                                                 

   +386 (1) 29 27 700            shop@mm-intercom.si




Ležaji

Pri uporabi ležajev so prav tako kot sama kvaliteta pomembni tudi pravilna izbira tipa ležaja, njegovo dimenzioniranje, pravilna vgradnja in kvalitetno vzdrževanje. Izbirate lahko med številnimi tipi ležajev priznanih svetovnih blagovnih znamk, ki jih odlikuje dolga življenjska doba, energetska učinkovitost in zanesljivost.

Stremimo k optimizaciji vzdrževalnih procesov naših strank in s pravilno izbiro poskrbimo za najustreznejši izbor ležaja za potrebno aplikacijo. Skupni cilji so zmanjšani stroški vzdrževanja in obratovanja ter nižji obseg hrupa in vibracij.

Ponudba ležajne tehnike zajema več kot 45.000 različnih tipov ležajev za enostavne kot tudi bolj zahtevne aplikacije.


DRSNI LEŽAJ


OČESNI LEŽAJ


VSKOČNIKI


IGLIČNI LEŽAJ


PRECIZNI LEŽAJ


DELJIVI LEŽAJ


LEŽAJ V OHIŠJU


KROGLIČNI LEŽAJ


ENOREDNI VALJČNI LEŽAJ


SODČKASTI LEŽAJ


STOŽČASTI LEŽAJ


AKSIALNI SODČKASTI LEŽAJ


AKSIALNI KROGLIČNI LEŽAJ


AKSIALNI IGLIČNI LEŽAJ


AKSIALNI VALJČNI LEŽAJ


PRITRDILNE MATICE


KOMBINIRANI LEŽAJ


LEŽAJNO OHIŠJE


SFERIČNI DRSNI LEŽAJ


VAROVALNE PODLOŽKE


LEŽAJNE MONTAŽNE PUŠE


NATEZNE IN SNEMALNE PUŠE


PODPORNE IN TIRNE KOTALKE


KROGLICE, VALJČKI IN IGLICE


NILOS TESNILNI OBROČI

V naši ponudbi najdete tudi:

Potrebujete tehnični nasvet? Kontaktirajte nas.


Z veseljem vam bomo pomagali pri izbiri najustreznejše rešitve.



                                                 

   +386 (1) 29 27 700            shop@mm-intercom.si




Standardni strojni elementi

Standardni strojni elementi se uporabljajo predvsem v strojegradnji in pri strojnem vzdrževanju za menjavo okvarjenih delov. Gradnja strojev se začne s konstruiranjem in načrtovanjem tako posameznih delov stroja kot celote. Konstruktorji že v zgodnji fazi gradnje strojev načrtujejo pozicijo in uporabo standardnih strojnih elementov, kot so ročice, kolesa za vretena, nosilci, nivelirne noge itd. Na ta način se lahko osredotočijo na razvoj in izdelavo glavnih komponent, cenejše standardne elemente pa kupijo. Ključna prednost vključitve standardnih strojnih elementov pri gradnji stroja je enostavna menjava in dobava v primeru okvare.

standardni strojni elementi

Naša obsežna ponudba standardnih strojnih elementov vključuje:

  • elemente za posluževanje s stroji,
  • ročaje za strojegradnjo,
  • ročice za strojegradnjo,
  • ročaje za odpiranje vratc,
  • gumbe za ročice,
  • gumbe za nastavljanje strojev,
  • merilne inštrumente za vgradnjo v stroj,
  • elemente za indikacijo pozicije in končne elemente,
  • zglobe,
  • noge strojev,
  • tečaje za vrata strojev,
  • zapiralne mehanizme in ključavnice za vrata strojev,
  • mehanska vpenjala,
  • prikazovalnike nivoja olja, pokrove za olje.

Pnevmatika

Uporaba pnevmatike je izredno razširjena v vseh vejah industrije z uporabo enostavnih pnevmatskih cilindrov ter pnevmatskih ventilov po principu vklopljenega oz. izključenega pretoka zraka. Osnovna značilnost pnevmatskih sistemov je dolga življenjska doba in le malo potrebnega vzdrževanja. Za pogon strojev se uporabljajo stisnjeni plini, običajno stisnjen okoliški zrak ali komprimirani inertni plini. Stisnjenemu zraku se odvzema kondenzirana voda in v majhnih količinah dodaja pnevmatsko olje za mazanje pnevmatskih strojev za protikorozijsko zaščito. Centralno pozicionirani in električno gnani zračni kompresorji poganjajo zračne cilindre, zračne motorje in ostale pnevmatske komponente.

pnevmatika

Pnevmatski sistem je krmiljen s strani električnih in ročnih ventilov, ki so v industrijskih okoljih pogosto krmiljeni preko industrijskih električnih krmilnikov. Stisnjene pline je mogoče shraniti v tako imenovanih rezervoarjih, kar stroju omogoča nadaljnje obratovanje v primeru izpada električne energije. Pogonski medij je zrak, zato morebitna puščanja ne predstavljajo nevarnosti za okolje ali ljudi v bližini.

Običajne komponente pnevmatskih sistemov so: zračni kompresorji, pripravne grupe oz. zračni filtri, naoljevalniki, pnevmatske cevi, fitingi oz. pnevmatski priključki, regulatorji tlaka, pnevmatski ventili , pnevmatski cilindri.

Transportna tehnika

Transportna tehnika igra pomembno vlogo v procesu avtomatizacije proizvodnje. Ker omogoča hiter in zanesljiv prenos tovora na določeni poti jo največkrat zasledimo v obliki transportnih linij za prenos surovin ali izdelkov. Modulna zasnova elementov omogoča številne enostavne in kompleksnejše aplikativne rešitve. Z željo po vedno boljši energetski in delovni učinkovitosti naši proizvajalci težijo k razvoju enostavnejših, tehnološko dovršenih in stroškovno optimalnih rešitev. Transportna tehnika omogoča hiter in zanesljiv prenos tovora na določeni poti. Z minimalno energije lahko pretovarjamo težka bremena, kapaciteta pretovarjanja pa je zelo velika.

Transportno tehniko uporabimo v primerih, ko želimo imeti pretok surovin ali izdelkov med dvema ali več delovnimi mesti. Uporablja se praktično v vseh panogah industrije. Transportna tehnika je doživela skokovit razvoj po industrijski revoluciji, ko se je praktično vsa proizvodnja začela odvijati na “tekočih trakovih”.

Tesnilna tehnika

Tesnila ščitijo strojne elemente pred tujki in vlago. S pravilno umestitvijo tesnila in rokovanjem se podaljšuje življenjska doba, kar prispeva k skladnemu obratovanju strojev, opreme in naprav. Tesnilo omogoča povezovanje sistemov ali mehanizmov, ki delujejo pod pritiskom skupaj, in hkrati preprečuje uhajanje medija brez kontaminacije (npr. cevovodni sistem). Učinkovitost tesnilnega elementa je odvisna od oprijema tesnila in pritiska.

Tesnila v osnovi ločimo na dinamična in statična.

Dinamična tesnila ščitijo ležaje in ostale dele strojev pred tujki ter preprečujejo uhajanje maziva ter omogočajo gibanje oz. premike (npr. pnevmatski in hidravlični cilindri). Tipični predstavniki statičnih tesnil so medprirobnična tesnila, ki na spojih preprečujejo uhajanje medija. Za večino dinamičnih tesnil je priporočeno mazanje ob montaži, med tem ko morate biti ob montaži statičnih tesnil pozorni na kvaliteto prirobnic, vijakov in navor, s katerim privijate vijake.

Sodobna strojna oprema zahteva preudarno odločitev o pravilni izbiri tesnil, naj gre za novo opremo ali tekoče vzdrževanje.

Obvladujemo široko paleto tesnil!

Naša ponudba tesnil iz zaloge zajema:

Nudimo tudi izdelavo nestandardnih tesnil iz različnih materialov NBR, EPDM, Vitona (FKM tesnila), Silikona, Teflona in mnogih drugih.

Za urgentne primere vam tesnilo izdelamo v roku 24 ur!

Linearna tehnika

Živimo v času pospešene avtomatizacije in elementi linearne tehnike pridobivajo vse večji pomen. Praktično si ne moremo več predstavljati obdelovalnega stroja, manipulatorja, montažne linije brez linearnih vodil in gonil. Kakovostne zahteve glede natančnosti, prenosa sil in momentov ter hitrosti gibanja so vse večje. Glavni namen linearne tehnike je pretvorba krožnega gibanja v premočrtno gibanje. Druga naloga je zagotoviti čim manjše trenje med drsnimi ploskvami in omogočiti prenos čim večjih obremenitev. Elemente linearne tehnike odlikuje velika togost in robustnost, izredna natančnost, majhno trenje in dolga življenjska doba. Z elementi linearne tehnike rešujemo probleme natančnih premikov raznih strojnih delov, saj so elementi standardizirani, omogočajo modulno gradnjo in zelo poenostavijo konstruiranje. Z uporabo elementov linearne tehnike lahko gradimo hitro in učinkovito, z zagotovilom o zanesljivem delovanju.

Linearna tehnika

Zaradi teh kakovostnih zahtev so se med drsne ploskve začeli vgrajevati razni kotalni elementi, ki so drastično zmanjšali drsni upor. Posledično so se zmanjšale sile za premike bremen.  Kotalni elementi so lahko tudi v več ravninah, kar omogoča nosilnost v več oseh. Z manjšim trenjem se zmanjša tudi potreba po natančnem mazanju in vzdrževanju. Na področju elektrotehnike smo dobili koračne in servomotorje, pri katerih lahko zelo natančno krmilimo vrtenje. Nadaljnji razvoj je prinesel linearne motorje, pri katerih elektro magnetizem ni več vrtilni ampak premočrtni.

Pri uporabi in vgradnji elementov linearne tehnike je potrebno upoštevati navodila in priporočila proizvajalcev. Pri zamenjavi npr. linearnih vozičkov moramo biti še posebno previdni. Vozičkov enega proizvajalca ne moremo zamenjati z vozički drugega proizvajalca. Vsak proizvajalec namreč uporablja svojo obliko profila vodila. V takem primeru moramo zamenjati poleg vozička tudi vodilo. Pomemben podatek je tudi prednapetje (zračnost) in točnostni razred. Tega podatka po navadi na samem ležaju ni. Ima ga le izdelovalec stroja in le on lahko zagotovi ustrezen rezervni del.

Naš prodajni asortiman zajema:

Po meri obdelana vretena! preberi več »»

V našem linearnem centru za razrez vam profilirana linearna vodila, okrogla vodila, kroglična vretena in trapezna vretena odrežemo na želeno dolžino. Na osnovi vaših skic pa poskrbimo tudi za strojno obdelavo koncev krogličnih vreten.

Pogonska tehnika

Pogonska tehnika ima najširše področje uporabe, saj omogoča pretvorbo energij z minimalnimi izgubami. Z elementi pogonske tehnike lahko hitro in natančno prenašamo in krmilimo pogonsko moč do porabnika. Pogonska tehnika se uporablja praktično v vseh gospodarskih panogah, strojegradnji in prometu. Pod pojmom pogonska tehnika lahko razumemo širok nabor izdelkov za strojegradnjo. Pogonska tehnika igra glavno vlogo v avtomatizaciji. Največ uporab se realizira v obliki električnih pogonov, ostalo pa z regulacijo in prenosom mehanske energije.Pogonska tehnika

Ležajna tehnika

Ključni elementi ležajne tehnike so ležaji, katerih namen je zmanjševanje trenja pri rotaciji strojnih delov, kot so osi, gredi in različna pesta. Primerni so za lažje strojne obremenitve, kot tudi težje aplikacije (vodne turbine in turbine zobnih svedrov). Široka ponudba zajema standardne in nestandardne proizvode svetovno priznanih proizvajalcev FAG, ROLLWAY, NACHI, NTN in mnogo drugih. Primerni so za uporabo v različnih industrijah, kot so gradbeništvo, rudarstvo, jeklarstvo, papirništvo, kmetijska mehanizacija, robotika itd..

Ponudba ležajne tehnike zajema več kot 45.000 različnih tipov ležajev za enostavne kot tudi bolj zahtevne aplikacije.

Kategorije

Naši strokovnjaki vam nudijo pomoč pri:

IZRAČUNU USTREZNEGA LEŽAJA

Pomagamo vam opraviti izračune pri izbiri ustreznega ležaja glede na obremenitve, radialne in aksialne sile, npr. vležajenja gredi.

MERITVAH IN ANALIZI VIBRACIJ STROJA

Z najsodobnejšo tehnološko opremo nudimo meritve in analizo vibracij, s katerimi lahko učinkovito analiziramo stanje vašega stroja in tako stremimo k optimalnem delovanju strojnega elementa.

Zanimivost > Pri nas najdejo svoje mesto tudi športni navdušenci. Svetujemo pri nakupu in nudimo tudi ABEC precizne ležaje, primerne za moto športe (npr. ležaje iz keramike).

Potrebujete tehnični nasvet? Kontaktirajte nas.


Z veseljem vam bomo pomagali pri izbiri najustreznejše rešitve.



                                                 

   +386 (1) 29 27 700            shop@mm-intercom.si